reklama

Feng - šuej

Feng – šuej je starobylé čínske učenie, že rovnako ako ľudské telo aj zem je pretkaná kanálmi, ktorými prúdi životná energia, čchi. Toto učenie odporúča umiestňovať domy, nábytok a predmety tak, aby boli v súlade s prirodzenými tokmi energie v zemi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Ako som si všimla táto filozofia sa stáva veľmi populárnou. Píše sa o tom v časopisoch,  je tým zahltený celý internet.

Dochádza k splývaniu kultúr. Nie je to nebezpečné? Prečo sa tak hanbíme za svoju kultúru my Slováci a snažíme sa zariaďovať si svoje domy podľa Feng – šuej? Toto učenie hovorí, že zariadenie nášho domu vplýva na človeka, na jeho zdravie, na jeho vzťahy...

Moja prastará mama si nikdy nezariaďovala svoj dom podľa feng-šuej. Používala svoj jednoduchý sedliacky rozum a vieru v Boha. Prežila krásny život, bola zdravá, vedela riešiť problémy a mala dobré vzťahy s ľuďmi. Už pár rokov nie je medzi nami, ale veľmi dobre si pamätám, aký to bol silný človek. Veľa času trávila v prírode a vedela kto ju stvoril. Pracovala, starala sa o svoju rodinu, život brala ako dar a možnosť realizovať sa. Vôbec to neboli hlúpi ľudia. Domy našich starých otcov boli jednoduché, praktické...teraz našu dobu charakterizuje pohodlie, veľa zbytočných vecí a tašky plné nákupov, ako keby mal byť koniec sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čínska kultúra je úžasná vec ale pozor, pozor!!! Nie všetko, čo sa k nám dostane, je dobré pre nás. Stáva sa z toho veľký biznis. Ľudia nič o tom nevedia... ale nosí SA to, číta SA to, počúva SA to... tak to bude asi super. „A predsa nebudeme 100 rokov za opicami.” Nedostáva sa sem celá ich kultúra ale len časť… a tým je to do veľkej miery skreslené.

Mám strach, že s feng – šuej sa nič nevyrieši. Zariadite si podľa toho byt a veríte, že budete teraz úspešní, nebudete mať žiadne problémy. Život bude pohoda. A budete obklopení samou dobrou energiou. Dobrými ľuďmi.  Žiadny človek nie je dokonalý, každý má chyby. Učíme sa ich odstraňovať prípadne sa učíme s nimi žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Závisí to na Vás, aký budete mať život! Závisí to od Teba či máš problémy, každý ich máme. Ale ako ich riešiš?

Keď má človek aspoň trochu dobrý vkus, vie si zariadiť svoj byt podľa seba a cíti sa tam dobre. Keď sa správa slušne, má rád svojich priateľov a je to bez pretvárky. Aj oni sa cítia v jeho dome dobre. A nepotrebujeme dávať svoje peniaze do vrecka firmám, ktoré zarábajú na Feng - šuej. Zarábajú na tom, že ľudia sú nešťastí, stratení, zahrabaní vo svojich problémoch vyše hlavy…

Miroslava Paprčková

Miroslava Paprčková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Mirka. Len tak v skratke niečo o sebe.Ked som bola mala kupala som sa vo vani s vianocnym kaprom. A poznačilo ma to na celý život :). Lebo ma uhryzol. Ale nevadí ja som mu to vrátila pri večeri:) Zoznam autorových rubrík:  zverinyserióznebacha na mňa :)masérsky kurzkardiacke vecidajte mi všetci pokojľavácipre optimistovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu